Zwanburgermolen wordt parel van Warmond

Op nationale molendag werd de Zwanburgermolen uitgeroepen tot parel van Warmond. Wim Bos, voorzitter van de Rijnlandse Molenstichting en eigenaar van de molen, en Hans de Graaf, een van de molenaars van de molen, ontvingen het schildje dat bij deze uitverkiezing werd overhandigd.

Jaarlijks kiest het Historisch Genootschap Warmelda een parel; een gebouw dat de moeite waard is om in het zonnetje gezet te worden. Aad Boer, de voorzitter van het genootschap, reikte het schildje uit stelde vast dat de molen een van de beeldbepalende monumenten is in het dorp Warmond. Daarbij komt dat de molen goed wordt onderhouden en zeer de moeite waard is, aldus Aad Boer. Wim Bos dankt het bestuur van het Genootschap voor deze eervolle uitverkiezing. Hij stelde nog eens vast dat molenaars en bestuur van de molenstichting zich inzetten om de molen, als monument én als goed functionerend werktuig in stand te houden. ‘Op die wijze’, aldus Wim Bos, ‘wordt de molen in goede staat doorgegeven aan volgende generaties’.