Overhandiging cheque Molendag

14 juni 2019

Vanmorgen overhandigde wethouder Inge van der Meer de opbrengst van de Molendag 2019 aan Wim Bos, voorzitter van de Rijnlandse Molenstichting bij de Lijkermolen I in Rijpwetering.

Tijdens de Molendag in Kaag en Braassem op zaterdag 11 mei, georganiseerd door Kaag en Braassem Promotie in samenwerking met de Rijnlandse Molenstichting, stonden er bij een aantal molens en op de boten donatiebussen, waar bezoekers een donatie in konden doen voor het behoud van de molens. Er werd een mooi geldbedrag gedoneerd, met een totaal van 435 euro!

Bos was blij verrast, maar weet ook al waar de stichting het bedrag aan wil besteden: "We zijn bezig met het plaatsen van infopanelen bij de molens. Dit bedrag kunnen we mooi gebruiken voor het bord bij Lijkermolen I. Op deze manier informeren we bezoekers al bij aankomst over de molen, en ook als de molenaar even niet aanwezig is."

Hij gaf de wethouder nog een rondleiding door de molen en vertelde over de verbouwing die de Lijkermolen I op dit moment ondergaat. Al met al een geslaagde ochtend!