Arie Meerburg overleden

Terug naar nieuwsoverzicht
30 augustus 2021

Na een langdurig ziekbed is Arie Meerburg vannacht overleden. Hij is 75 jaar geworden. Arie Meerburg was sinds maart 1997 lid van het bestuur van de Rijnlandse Molenstichting in verschillende functies. Hij was secretaris en na het vertrek van Loek Dijkman enige jaren voorzitter tot begin 2014, Daarna was hij vice-voorzitter en secretaris.

Wim Bos, de huidige voorzitter van de Rijnlandse Molenstichting, bewaart de beste herinneringen aan Arie Meerburg. “Hij was nooit iemand die zich op de voorgrond drong, maar was altijd bereid zijn opvatting te geven. Ik bewaar de beste herinneringen aan de periode dat we probeerden voor de Rijnlandse Molenstichting de status te verkrijgen van Professionele Organisatie voor het Monumentenbehoud (POM). Daarin slaagden we  tenslotte.”

Arie Meerburg is ruim 24 jaar lid geweest van het bestuur van de RMs.

Wij wensen zijn kinderen, kleinkinderen, overige familie en vrienden veel sterkte met dit grote verlies.

De molens van de Rijnlandse Molenstichting zullen tot de dag van de begrafenis, a.s. zaterdag, in de rouwstand worden gezet