In de afgelopen maanden brachten de gemeenteraadsfracties van de SGP en van PRO (Groenlinks-PvdA) een bezoek aan de Weijpoortsche molen in Nieuwerbrug. Ook wethouder Kersbergen kwam tijdens Molendag langs.
Tijdens de bezoeken werden de politici door de molenaars op de hoogte gebracht van de noodzakelijke restauratie en de moeilijkheden om die te financieren. De molen staat er bovengronds goed bij, maar kampt met funderingsproblematiek en kan daardoor ook geen water meer verplaatsen.
De Rijnlandse Molenstichting dankt de fracties en wethouder voor hun betrokkenheid bij de molen en spreekt de hoop uit dat de gemeente mogelijkheden ziet om aan het herstel en behoud van de molen bij te kunnen dragen.
Vorig bericht
In de media: restauratieplan Lisserpoelmolen
In de afgelopen maand kwam het restauratieplan van de Lisserpoelmolen regelmatig in de media. Dit ruim 500.000 euro kostende project…
Volgend bericht
De zeilen van de Hoop doet leven
Wie goed kijkt ziet dat de Voorhoutse molen Hoop doet leven nu andere zeilen heeft. De molenaar volgt de traditie…