Raadsfracties bezoeken Weijpoortsche molen

Terug naar nieuwsoverzicht

In de afgelopen maanden brachten de gemeenteraadsfracties van de SGP en van PRO (Groenlinks-PvdA) een bezoek aan de Weijpoortsche molen in Nieuwerbrug. Ook wethouder Kersbergen kwam tijdens Molendag langs.

Tijdens de bezoeken werden de politici door de molenaars op de hoogte gebracht van de noodzakelijke restauratie en de moeilijkheden om die te financieren. De molen staat er bovengronds goed bij, maar kampt met funderingsproblematiek en kan daardoor ook geen water meer verplaatsen.

De Rijnlandse Molenstichting dankt de fracties en wethouder voor hun betrokkenheid bij de molen en spreekt de hoop uit dat de gemeente mogelijkheden ziet om aan het herstel en behoud van de molen bij te kunnen dragen.

Deze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikerservaring te bieden.

Meer info