Overdracht laatste drie molens

7 september 2019

Op de ochtend van zaterdag zeven september werd de overdracht van de drie laatste molens van het Hoogheemraadschap van Rijnland  aan de Rijnlandse Molenstichting bezegeld. In aanwezigheid o.a. de dijkgraaf van HHR, Rogier van der Sande en burgemeester Liesbeth Spies van Alphen aan den Rijn, werden twee panelen onthuld: één paneel die vertelt over de overdracht van de drie molens en één paneel met informatie over de Steektermolen.

Tijdens de plechtigheid hield Wim Bos, de voorzitter van de Rijnlandse Molenstichting, een inleiding getiteld “Poldermolens vroeger en nu”, zie bijgaand document.

De overdracht van de drie molens werd gesymboliseerd door de overhandiging van het nieuwe molenboekje van de Rijnlandse Molenstichting. Op de pagina’s van de drie overgedragen molens was de overdrachtssom geplakt: steeds één euro.

De bijeenkomst werd afgesloten met een rondleiding voor de gasten door de molenaar van de Steektermolen, Pieter Koopmans.

Onthulling paneel overdracht drie molens.

v.l.n.r: dijkgraaf Van der Sande, Wim Bos en burgemeester Spies

Symbolische betaling van de molens aan het Hoogheemraadschap

v.l.n.r.: Wim Bos en Rogier van der Sande

Onthulling paneel Steektermolen