MANIEREN OM TE HELPEN

Wilt u onze molenaars laten malen? Steun dan het behoud van onze molens.

Er zijn verschillende manieren om ons te ondersteunen. Zowel eenmalig als periodiek.

Wordt vriendin of vriend

Wilt u regelmatig iets horen van onze molens? Wordt dan vriendin of vriend van de Rijnlandse MolenstichtingOntvang twee keer per jaar onze VRIENDENBRIEF digitaal. Geef u op als vriend via mailadres: info@rijnlandsemolenstichting.nl. Of stuur een kaartje naar antwoordnummer 19007, 2300 VD Leiden, een postzegel is niet nodig.

Geef een eenmalige gift

Wilt u het onderhoud van onze molens financieel ondersteunen? Schenk ons dan een eenmalige gift.

U kunt uw gift overmaken op NL02 ABNA 0566 5471 63 t.n.v. Rijnlandse Molenstichting te Leiden

Word donateur

Wilt u het onderhoud van onze molens jaarlijks steunen? Wordt dan donateur van de Rijnlandse Molenstichting.

U kunt donateur worden voor minimaal € 25,00 per jaar.

Een periodieke gift

Een periodieke gift biedt u extra aftrekmogelijkheden. Uw gift wordt in een overeenkomst vastgelegd met een looptijd van minimaal vijf jaar. Een keer per jaar maakt u een vast en gelijkmatig bedrag over. Voor periodieke giften geldt geen drempelinkomen of een maximaal aftrekbaar bedrag.

Print het formulier onder aan deze pagina uit en stuur dat ingevuld naar ons: Rijnlandse Molenstichting, Hooglandse Kerkgracht 17e, 2312HS Leiden

Wordt sponsor

Ook bedrijven, instellingen en/of vermogende mensen kunnen ons helpen bij het onderhoud van onze molens. Ook dan helpt de ANBI-status voor een groter aftrekbaar bedrag. Het minimumbedrag is € 2.500 per jaar. Als u daar prijs op stelt, wordt u of uw bedrijf inclusief bedrijfslogo op onze website weergegeven.

Laat ons iets na

U kunt de molens van de Rijnlandse Molenstichting ook blijven steunen als u er niet meer bent. Een mooie manier om uw binding met onze molens ook na uw dood zichtbaar te maken.

Met een erfstelling laat u in uw testament een deel van uw erfenis na aan de Rijnlandse Molenstichting. Een andere mogelijkheid is het toekennen van een legaat. Met een legaat kunt u een geldbedrag of een ander deel van uw nalatenschap aan de Rijnlandse molenstichting vermaken. Een legaat wordt uitgekeerd vóór dat de rest van een erfenis wordt verdeeld.

U kunt een erfstelling of een legaat regelen via uw eigen notaris. Maar u kunt ook direct contact leggen met Bakker & Neve Netwerknotarissen, Loevestein 12, 2352 KM Leiderdorp. Tel 071-589 9201.

De Rijnlandse Molenstichting is culturele ANBI

Voor donateurs van culturele ANBI’s geldt een extra giftenaftrek. Particulieren mogen in hun aangifte inkomstenbelasting een gift aan een culturele ANBI met 1,25 verhogen en als gift aftrekken. Ondernemingen die onder de vennootschapsbelasting vallen, mogen 1,5 keer het bedrag van een dergelijke gift aftrekken in de aangifte vennootschapsbelasting. Zie verder www.belastingdienst.nl/anbi

Klik hier voor meer informatie en het invulformulier ANBI